Loading...
Žluté karty jako ve fotbale? UCI dramaticky mění pravidla!

Žluté karty jako ve fotbale? UCI dramaticky mění pravidla!

14/06/2024

Bezpečnost je poslední dobou hodně řešeným tématem v cyklistice, zejména na silnici, a jako odpověď na rostoucí množství pádů chce UCI zvýšit bezpečnost závodníků. V tiskové zprávě ve středu odpoledne uvedla UCI řadu nových pravidel. 

Tato nová pravidla vyplývají z doporučení organizace SafeR, která má na starosti podporu bezpečnosti v cyklistice. V tiskové zprávě je zdůrazněno, že balíček opatření a pravidel bude zaveden v určitých testovacích obdobích do konce sezóny a až poté budou pravidla definitivně odsouhlasena. Od 1. srpna začne platit systém žlutých karet, s testovací fází do 31. prosince tohoto roku. Během období zavedení žlutých karet ale stále zůstanou platná stávající pravidla deklasování, pokut a diskvalifikací. 


Žlutá karta nebude udělována viditelně jako například ve fotbale, ale bude oznámena až v tiskové zprávě po dojetí etapy nebo závodu. Napomínáni žlutou kartou budou nejen jezdci, ale také manažeři, mechanici, maséři, nebo dokonce i fotografové. Po skončení letošní sezóny bude systém definitivně vyhodnocen, ale jezdci musí počítat s tím, že od 1. ledna 2025 bude hromadění se žlutých karet souviset se sankcemi. UCI vydala přesnou tabulku o tom, jak budou tresty nastaveny. O tom, za co může být udělena karta, zatím ze strany UCI nepadlo ani slovo

KONEC VYSÍLAČEK? 

Doposud používají závodníci sluchátka a vysílačky ke komunikaci s týmovým autem a vedením týmu. S vysílačkou se jezdí na všech závodech kromě závodů, kde se závodí v národních dresech. UCI ale nyní avizuje, že tato technologie by se mohla omezit i na ostatních závodech. Už nějakou dobu se o vysílačkách diskutuje. Podle UCI zprávy z týmového vozu přímo do ucha závodníky příliš rozptylují. Dalším problémem podle UCI je umístění vysílačky na těle závodníků, což je často na zádech, a toto vyvolává problém v případě pádu. 

Ve vybraných závodech se tedy bude nově jezdit bez vysílaček. Po skončení tohoto testovacího období se zhodnotí zpětná vazba od týmů a je možné, že se zváží sofistikovanější opatření, jako třeba povolení používání vysílačky jen dvěma jezdcům týmu. Pravidlo 3 km je často označováno za nebezpečné, a to zejména ve sprinterských dojezdech. Přestože by toto pravidlo mělo jezdce zklidnit, tak se místo toho jede často velmi agresivně. 

Po konzultaci s bezpečnostním oddělením UCI by UCI posunula tuto zónu 5 kilometrů před cíl. Tato pravidla zatím nejsou definitivní, ale UCI zdůrazňuje, že bezpečnost je jejich prioritou. "Díky těmto opatřením můžeme růst směrem k bezpečnějšímu sportu," řekl prezident David Lappartient. Myslíte si, že tohle je správná cesta, jak udělat cyklistiku bezpečnější, nebo to jen vyvine další tlak na všechny a způsobí nespokojenost v pelotonu? Bude zajímavé sledovat, kdy UCI tyto pravidla použije a co na to budou říkat samotní závodníci. 

Zdroj úvodní fotky: https://olympic.ca/sports/road-cycling/
Dominik Petrnoušek
dominiknousek@gmail.com

Do 15 jsem byl tlustej kluk u počítače. Pak jsem objevil kolo. Brzo jsem ale pochopil, že moje výkony mě vážně neuživí. Tak jsem si z toho radši začal dělat srandu na internetu. A tak vznikl Cyklistickey

Dominik
Petrnoušek
dominiknousek@gmail.com

Do 15 jsem byl tlustej kluk u počítače. Pak jsem objevil kolo. Brzo jsem ale pochopil, že moje výkony mě vážně neuživí. Tak jsem si z toho radši začal dělat srandu na internetu. A tak vznikl Cyklistickey

Náhled
Náhled
Náhled

Všechna práva vyhrazena. © 2024 Ondřej Vincenc, Steve Osyka

Obchodní podmínky . Podmínky ochrany osobních údajů