Loading...
Závodění nebo pohodový bike-packing? Trek má nové nástroje na obojí!

Závodění nebo pohodový bike-packing? Trek má nové nástroje na obojí!

15/08/2024

Americký Trek chrlí jednu novinku za druhou. Nyní po nové Madone uvádí dva nové gravely. Nesou název Checkpoint SL a Checkmate SLR. V případě Checkpointu SL se jedná o již 3. generaci oblíbeného modelu, která je nyní opět lepší než kdy dřív. Co se Checkmatu SLR týče, tak ten je úplně nový a je zaměřen čistě na závodní použití. Oba modely nesou i nadále tlumící prvek IsoSpeed a jsou posety nesčetným množstvím úchytů pro bike-packingové expedice.

Horkou novinkou je tedy Checkmate SLR. A co přináší? No v první řadě nejnižší hmotnost ze všech gravel modelů, které kdy v portfoliu Treku byly. Rám je vyroben z OCVL karbonu řady 800. Oproti přechozí generaci Checkpointu SLR má celé kolo o jeden celý kilogram nižší hmotnost. Samotné trubky jsou pak optimalizovány pro aerodynamickou efektivitu. Stejně jako u Madone 8, i zde se nehledělo jen na tvar trubek, ale kola jako celku. Proto spoustu prvků Checkmate přebírá právě z Madone. A aby se to přeneslo do hmatatelných čísel, na závodě Unboud byl nový Checkmate na 200 mílové trase při výkonu 200 W o necelých 6 minut rychlejší, než Checkpoint SLR. Prvním prvkem, který byl přebrán z Madone je integrovaný kokpit. Ten je zúžený v horní části o 3 cm oproti obloukům a poskytuje díky tomu volbu mezi stabilnější a aerodynamičtější pozicí. Na ráfky můžete nasadit pneumatiky o šířce až 45 mm. Dodáván je však pouze s 38 mm. I nadále bude možné si objednat kolo přes program Project One. Objevuje se tu tak možnost customizace. Na výběr bude ze dvou variant - SLR 7 a SLR 9. První zmíněný bude postaven na sadě Sram Force XPLR AXS a druhý na Red XPLR AXS. Na přechodné období bude k dispozici i varianta SLR 8, která bude disponovat starší generací Sramu. Za nižší verzi zaplatíte 236 990 Kč a za vyšší 289 490 Kč.





A jak je to s novou generací Checkpointu? No, stejně jako jeho mladší závodní brácha Checkmate prošel optimalizací tvarování trubek. Na rozdíl od něho byl ale hlavním cílem komfort. Vyroben je z OCVL karbonu řady 500. V novém designu se kladl důraz na větší prostor pro láhve s pitím a brašny. V rámu je zabudován i úložný prostor. Geometrie je do stylu endurance. Byl zkrácen reach. Na ráfky lze obout pláště o velikosti až 50 mm, ačkoliv dodávány budou s 42 mm plášti. Pokud budete chtít, na kolo lze namontovat i teleskopickou sedlovku a odpruženou vidlici, a to o zdvihu maximálně 40 mm. Specifikace budou tři - SL5, SL6 a SL7. Všechny jsou osazeny sadami od Sramu - od Apexu, přes Rival, až po Force. SL5 si lze objednat za 104 990 Kč, SL6 koštuje 120 990 Kč a za nejvyšší SL7 dáte 170 990 Kč.


Jak se vám líbí?
Vojtěch Dušánek
vojta.dusanek@seznam.cz

Jmenuju se sice Vojta, ale v redakci mi nikdo neřekne jinak než Véna. Kolo mě provází vedle dalších sportů od útlého dětství, nicméně v posledních pár letech jsem tomu propadl úplně. Na Cyklistickým...

Vojtěch
Dušánek
vojta.dusanek@seznam.cz

Jmenuju se sice Vojta, ale v redakci mi nikdo neřekne jinak než Véna. Kolo mě provází vedle dalších sportů od útlého dětství, nicméně v posledních pár letech jsem tomu propadl úplně. Na Cyklistickým...

Náhled
Náhled
Náhled

Všechna práva vyhrazena. © 2024 Ondřej Vincenc, Steve Osyka

Obchodní podmínky . Podmínky ochrany osobních údajů