Loading...
To je nádhera! Intense uvedlo nový nekompromisní DH stroj!

To je nádhera! Intense uvedlo nový nekompromisní DH stroj!

26/04/2024

Americká legenda Intense, která letos slaví 30 let od založení, představila svou novou raketu. Nese jméno Intense M1 a jeho devízou je šestičepový high pivot systém. I nadále si zachovává rozměry kol mullet, tedy 29 palců vpředu a 27,5 palce vzadu. Tato informace je již pár měsíců stará. Nyní se ale konečně spouští předprodej této reinkarnace legandární M1 z devadesátek!



Geometrie rámu z hliníku s kódovým označením 6061-T6 je následující. Všechny velikosti od S do XL mají kombinaci mullet. Reach je po 20 mm odstupňován od 430 mm v nejmenší verzi po 490 mm v největší verzi. Stack má pouzde dvě varianty - 628 mm pro S/M a 641 mm pro L/XL. Úhel hlavové trubky je shodný - 63°. Stejnětak je shodný i efektivní úhel sedlové trubky - 75°. Délka řetězových vzpěr je rovněž pro všechny velikosti jedna - 445 mm. To znamená změnu proti prototypu. Na něm byly k vidění řetězové vzpěry nastavitelné. Hlavové složení má spodní i vrchní rozměr shodně 56 mm. Dle Intense je to zejména kvůli možnosti použití takzvaných reach-adjust hlavových složení. Ty vám umožní na míru upravit reach pro ještě lepší nastavení kola přímo pro vaší osobu a konkrétní podmínky trati. Lanka jsou vedeny venkem, jelikož je tento rám konstrukčně tak složitý, že provést lanka vnitřkem je téměř nadlidský počin. Jednoduché udržovatelnosti napomáhá i fakt, že celý rám, až na jediný šroub, rozmontujete pomocí imbusu. Jeho hmotnost včetně tlumiče je přibližně 6 kg.

Celá rámová sada ve stříbrném lakuCelá rámová sada ve stříbrném laku

Stříbrná rámová sada zezaduStříbrná rámová sada zezadu



Počítá se s vidlicí o zdvihu 203 mm. Zadní stavba samozřejmě rovněž disponuje velkým zdvihem. Jeho konkrétní hodnota však závisí na zvoleném nastavení tlumiče. Existuje totiž zdvihový rozdíl mezi lineární a progresivní charakteristikou. Při prvním zmíněném je hodnota zdvihu 202 mm, při tom druhém pak dokonce 212 mm. To je celkem rozdíl. Když jde kolo do komprese, celá zadní stavba se navíc díky přepákování posouvá mírně dozadu. Ve vyšších rychlostech to je jedna ze zásadních věcí na cestě ke skvělé stabilitě. Toto je díky systému high pivot. Systém navíc zlepšuje účinnost šlapání a brzdění a měl by minimalizovat zpětný ráz pedálů. Zadní stavba je standardně odpružená pomocí vzduchového tlumiče Fox Float X2, který se na tomto kole chová údajně velmi podobně jako pružinový. Nastavit si ho samozřejmě lze pomocí čtyřcestného nastavení rychlé a pomalé komprese a odskoku.

Přepákování a tlumič Fox Float X2Přepákování a tlumič Fox Float X2


Samotnou rámovou sadu (rám + tlumič) si lze nyní objednat v předprodeji za 3 599  (90 489 Kč). Vybírat je možné ze dvou barev - červené a stříbrné. Veškeré informace naleznete na oficiálních stránkách.

Všichni se jistě shodneme, že nad takovýmto kouskem techniky srdce každého cyklisty zaplesá.

Zdroj fotografií: Intense a CEO Jeff Stebber
Vojtěch Dušánek
vojta.dusanek@seznam.cz

Jmenuju se sice Vojta, ale v redakci mi nikdo neřekne jinak než Véna. Kolo mě provází vedle dalších sportů od útlého dětství, nicméně v posledních pár letech jsem tomu propadl úplně. Na Cyklistickým...

Vojtěch
Dušánek
vojta.dusanek@seznam.cz

Jmenuju se sice Vojta, ale v redakci mi nikdo neřekne jinak než Véna. Kolo mě provází vedle dalších sportů od útlého dětství, nicméně v posledních pár letech jsem tomu propadl úplně. Na Cyklistickým...

Náhled
Náhled
Náhled

Všechna práva vyhrazena. © 2024 Ondřej Vincenc, Steve Osyka

Obchodní podmínky . Podmínky ochrany osobních údajů