S odpružením a lepší než kdy dřív?! Cannondale představil nový Topstone Carbon!
11/03/2025
Třetí generace gravel modelu Topstone Carbon od Cannondalu je tu! Cannondale je jednou z nejvíc inovativních značek a proto jsme se tu dočkali souboru zajímavých změn. Díky němu tento univerzální gravel nebyl nikdy univerzálnější.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)
Rám je navržený tak, aby byl aerodynamičtější a hlavně tužší. Každá velikost je navíc upravena speciálně tak, aby s odpružením fungovala v co největší symbióze. V každé velikosti by se tak kolo mělo chovat plus mínus stejně. Pro velikost 56 jsou hodnoty geometrie následující. Reach je 38,3 cm, stack 59,7. Úhel hlavového složení má hodnotu 70,7° a úhel sedlovky 73,1°. Rozvor činí 103,6 cm a délka řetězové vzpěry má rovných 42 cm. Na kola lze obout pneumatiky o šířce 52 mm pro zadní stavbu a 56 mm pro vidlici. V případě použití odpružené vidlice je to pak "jen" 47 mm. Použít lze i teleskopickou sedlovku s průměrem 27,2 mm. Veškeré vedení kabeláže je schováno uvnitř.
.jpg)
.jpg)
Za zmínku stojí velký offset vidlice - 55 mm. Společně s napřímenou hlavou dává dohromady velmi agilní celek, který si však zachovává jistotu ve vyšších rychlostech.
.jpg)
Odpružení je zajištěno nejen vlastnostmi plášťů, ale zejména vidlicí Lefty Oliver vpředu a systémem King Pin vzadu. Lefty Oliver je vidlice speciálně navržená pro gravel použití a disponuje 40 mm zdvihu. Netradiční vzhled jednonohé otočené vidlice kromě ohromení všech přihlížejících zajistí až 2x delší servisní interval. Na tom si Cannondale zakládá, jelikož je lepší na kole jezdit, než ho nechávat v servisu.
.jpg)
Zadní pružení má v malíčku systém King Pin, který funguje na principu odpruženého čepu spojujícího zadní stavbu a sedlovku. Zadní stavba je navíc flexibilní a dokáže rovněž pobrat nějaké vibrace. Dohromady toto spojení dává až 30 mm pasivního zdvihu, který člově opravdu pozná a ocení. Díky jednoduchosti je systém navíc bezúdržbový.
.jpg)
.jpg)
Mezi další novinky patří úložný prostor v dolní rámovce. Ke každému kolu dostanete taštičku do něho určenou. Veškeré nářadí se vejde tam. Chybět samozřejmě nesmí ani nezměrné množství úchytů na tašky.
.jpg)
.jpg)
Objednat ho lze v 17 variantách. Nejvyšší budou označeny jako LTD Di2 a 1 Lefty AXS. Jak už název napovídá, hlavní rozdíl bude ve vidlicích a řazení s brzdami. LTD Di2 pracuje s 12 rychlostní elektronickou sadou GRX od Shimana a má standardní vidlici, zatímco Lefty AXS disponuje 12 rychlostním elektronickým bajkovým systémem GX Eagle AXS T-Type od Sramu a obsahuje onu odpruženou vidlici Lefty Oliver. Varianta LTD Di2 má cenovku 189 999 Kč a Lefty AXS 174 999 Kč.


Hmotnost LTD Di2 činí 8,9 kg, zatímco Lefty AXS má až 9,8 kg.
Veškeré informace naleznete na stránkách Cannondalu.
Co na něho říkáte?