Loading...
MOTOKROS V MTB?! NOVÁ VIDLICE INTEND MOTO!

MOTOKROS V MTB?! NOVÁ VIDLICE INTEND MOTO!

09/12/2023

Intend, německá firma z Freiburgu specializující se na vysoce kvalitní frézované díly představila novou vidlici. Poté co Push Industries ukázali na jaře minulého roku vidlici Upside Down, začali se v Intendu obávat, že pracují na vidlici s technologií posuvných pouzder. Něco, co je v motokrosu zcela běžná věc, ale v MTB neobvyklé. Ihned si proto řekli, že tento nápad dovedou na absolutní špičku a začali vyvíjet vidlici s obráceným chodem, využívající právě ono plovoucího pouzdro.


Plovoucí pouzdra fungují tak, že jedno z pouzder je upevněno klasicky k vnější trubce těsně za těsnicí hlavou a druhé je upevněno na konec vnitřní nohy a pohybuje se s ní. Při stlačování vidlice se tedy vzdálenost mezi oběma pouzdry zvětšuje a lze jí dosáhnout o dost větší než u pevných pouzder. To snižuje vliv bočního zatížení a tedy tření. Základem se stala již prodávaná Intend Flash. Ta je doplněna o další prvky a technologie.



Ptáte se proč se plovoucí pouzdra nepoužívají u všech vidlic? Podle Intendu je na vině náročnost výroby, údržba a cena. Údržbu ovlivňuje hlavně to, že je na konci sloupku pouzdro. To znamená, že před vysunutím sloupků je třeba vyjmout těsnicí hlavu. Ostatně to je vidět i na videu které si můžete prohlédnout níže. V ohledu náročnosti výroby říkají v Intendu toto:  "Normální pouzdra v odpružených vidlicích jsou vyrobena z měkké hliníkové slitiny s přiměřeně pružnou kluznou vrstvou PTFE, kterou lze přizpůsobit tolerancím pouzdra a trubky jednoduchým stlačením (nazývaným také kalibrace), motokrosová kluzná pouzdra jsou vyrobena z bronzového podkladu a tuhé vrstvy PTFE. Ty nelze kalibrovat a musí přesně pasovat. Pokud nesedí, buď se zasekávají, nebo mají příliš velkou vůli. Tyto problémy nejsou u 200kg motokrosového stroje tak kritické jako u 15kg horského kola." Ostatně už jenom samotná výroba jedné kluzné plochy navíc značně prodražuje celý proces. Je totiž potřeba, aby kluzná byla vnitřní strana vnější trubky a vnější strana vnitřní trubky.



Na vidlici je použito těsnění stěračů z dvojité směsi od SKF, karbonové kryty sloupků od odpružení Rulezman, kluzné pouzdra od S-Tech a horní trubky vyrobené na zakázku v rakouské soustružnické dílně Intend. Moto vzhled poté umocňují karbonové kryty sloupků a barevné provedení inspirované motokrosovým odpružením KYB a SHOWA.


Vidlice bude dodávána v sadě s tlumičem Hover Gamechanger. Zdvih bude činit 180, 170 nebo 160 mm. Tlumič je k dispozici ve všech běžných provedeních (standartní uchycení - 230, 210, 190, čepové uchycení - 225, 205, 185). Jednotlivé zdvihy poté (75, 72,5, 70, 67,5, 65, 62,5, 60, 57,5, 55, 52,5 a 50 mm). Cena včetně DPH činí 3 999  (v přepočtu 97 555,93 Kč), což je opravdu hodně. V plánu je prodat 10 takových sad, samotný výrobce však říká: "Uvidíme, co přinese budoucnost."


Tato vidlice podle Intendu ztělesňuje "Splněný sen inženýrství. Neomezený náklady, úsilím, snadnou montáží a provozuschopností." Chtěli byste ji?


Redakce Cyklistickey
jsem@cyklistickey.cz

Cyklistickey tvoří nejkomplexnější cyklistický obsah a sdružuje nejširší komunitu cyklistů u nás

Redakce
Cyklistickey
jsem@cyklistickey.cz

Cyklistickey tvoří nejkomplexnější cyklistický obsah a sdružuje nejširší komunitu cyklistů u nás

Náhled
Náhled
Náhled

Všechna práva vyhrazena. © 2024 Ondřej Vincenc, Steve Osyka

Obchodní podmínky . Podmínky ochrany osobních údajů