Matej Mohorič vyměnil trenéra a brousí si zuby na Pogačara s Van der Poelem!
27/12/2024
Matej Mohorič bude i letos v týmu Bahrain Victorious působit jako lídr pro klasiky. Slovinec, který má na kontě i vítězné etapy z Tour de France, má v životopise na rozdíl od jeho krajana Tadeje Pogačara vítězství na klasice Milan - San Remo. Podařilo se mu tam fantasticky vyhrát i díky teleskopické sedlovce, kterou právě pro tento závod, jenž je rozhodnut hlavně ve sjezdu, použil. To Matejovi ale nestačí a chce vyhrávat i další klasiky. Jeho hlavními rivali jsou pak v těchto závodech samozřejmě Mathieu van der Poel a Tadej Pogačar. I proto vyměnil Slovinec trenéra a chystá se zaútočit ve velkém. I proto prý trénuje opravdu tvrdě.
„Tréninky mého nového belgického trenéra jsou nesmírně náročné. Poprvé mě v prosinci bolely nohy. Pořád musím dělat 25 vteřinové sprinty. To je mnohem těžší než pětihodinové vytrvalostní tréninky, na které jsem zvyklý," popisuje Mohorič s vírou v to, že to bude fungovat.
Na půl žertovně a na půl vážně pak popisoval své ambice: „Proč musím dělat ten náročný intervalový trénink? To byste se měli zeptat mého trenéra. Tour of Flanders a Paříž-Roubaix pro mě zůstávají dvěma nejdůležitějšími závody roku. Na Tour jsem nikdy neskončil v první desítce. Vždycky se něco stalo, vzpomeňte si třeba na můj pád v minulém ročníku... Blízko jsem byl před dvěma sezónami v Roubaix, kdy jsem skončil pátý.“
Přišla rovněž i otázka na užití systému vyfouknutí a nafouknutí plášťů za jízdy, které má v plánu použít například Wout van Aert. Mohorič je k tomu velmi skeptický: "Nevidím v tom smysl. Protože když vjedete do výmolu s nízkým tlakem vzduchu, můžete si poškodit ráfky. Nevím, proč byste měli snižovat tlak v pneumatikách na dlažebních kostkách. Pro vaši vlastní bezpečnost je vždy lepší vysoký tlak v pneumatikách. Takže o použití tohoto systému neuvažuji."
Belgický zpravodaj pak hovořil i se zmíněným trenérem, kterého se na detaily zeptal: „Cílem těchto tréninků je zlepšit Matejovo VO2 max a také jeho anaerobní kapacitu. Ta určitě není jeho nejsilnější stránkou, ale v klasikách je velmi důležitá. Je jen málo jezdců, kteří mohou stíhat Pogačara a Van der Poela. U Matěje to také není absolutní cíl.“
Přiznal, že stíhat Pogačara nejde: „Pokud Pogačar zaútočí na Oude Kwaremont, Matej nebude první, kdo mu skočí na kolo. Kwaremont je úsek o délce 3 minuty a 30 vteřin a Pogačar tam může získat půl minuty. Pokud ale Matej nevybouchne a udrží se ve skupině pronásledovatelů, má stále šanci vrátit se do čela závodu."
Co myslíte, uvidíme slovinskou dominanci dua Pogačar-Mohorič na letošních klasikách?
Zdroj úvodní fotografie: Giro d'Italia