Legendární kolo se vrací! Cannondale vstupuje na gravelový trh s vylepšeným modelem SuperX!
11/02/2025
Americká značka Cannondale dnes oznámila návrat legendárního modelu SuperX. Již od počátku bylo toto koncipováno jako gravelové kolo. Američtí inženýři přepracovali tento model tak, aby vytvořili to nejrychlejší štěrkové kolo na trhu. Při tom se inspirovali předešlým modelem Super Six Evo SE, který v roce 2024 dosáhl nejrychlejšího času na Unboud Gravel v historii. K dosažení maximální aerodynamiky a tuhosti byly využity prvky ze silničního modelu SuperSix.
Největší novinkou
nového modelu SuperX je rozhodně rám. Jeho nejvyšší provedení nese název LAB71. Jedná se o pečlivě designovaný
rám, při jehož návrhu se přemýšlelo nad každým detailem. Váha rámu je pouhých 900g a celé kolo v nejvyšší specifikaci váží pouhých 7,4kg (vel. 56). Ochuzena zde
nebyla ani aerodynamika, kterou návrháři uzpůsobili gravelovým závodům, na nichž závodníci dosahují průměrných rychlostí přes 35km/h.
Při návrhu rámu se myslelo i na pohodlí. Proto se návrháři rozhodli zaoblit sedlovou trubku do tvaru D. To pomůže ulevit nejnáchylnějším místům na vibrace, což ve výsledku znamená výrazně pohodlnější a zároveň i efektivnější jízdu.
Inženýři a návrháři ze společnosti Cannondale sledují aktuální trendy, takže dali velkou pozornost i do průchodnosti rámu. Do zadní stavby se s přehledem vejdou pláště o šířce 48mm. Ještě lépe je na tom vidlice, kde se vměstná i plášť o šířce 51mm. Navíc při těchto hodnotách by na obou stranách měla být rezerva 4mm.
Jak už tomu na moderních kolech bývá, tak všechny dráty i lanka jsou na kole SuperX Evo
integrovány do řídítek a rámu. S tím souvisí i geometrie vidlice a hlavové
trubky. Velmi zajímavá je zde nadstandardně vysoká vzdálenost mezi osou hlavové trubky a osou otáčení předního kola -
tzv. fork rake. Ten činí 55mm, což
přispívá k lepší stabilitě a kontrole kola.
Rám LAB71 nabízí elegantní řešení upevňování brašny na horní rámovou trubku. Pokud chcete využívat brašnu, tak je možné ji upevnit pomocí děr se závity. Pakliže vás brašna neláká, tak Cannondale v ceně kola nabízí elegantní kryt na tyto zdířky.
Model SuperX nabízí i další vychytávky. Karbonová sedlová trubka byla uzpůsobena tak, aby poskytovala maximální pohodlí pro vaše sedací svaly.
Pohon nového kola od značky Cannondale obstarává americká firma Sram. Na nejvyšším modelu nemůže chybět nejnovější řada elektrického řazení Sram Red AXS. V základu kola nalezneme jednopřevodník se 42 zuby, ale je možné ho vyměnit na dvoupřevodník. Společnost Sram dodala i nejvyšší model brzd. Jak přední, tak zadní brzdový kotouč mají průměr 160mm.
Náboje do kol obstarává švýcarská značka DT Swiss. Konkrétně se jedná o model DT Swiss 180. Náboje jsou díky výpletu od značky Sapim spojené s ráfky od firmy Reserve. Ta na kolo dodala svůj karbonový model 40/44. O sedlo se na kole SuperX stará značka Fizik s modelem Vento Antares.
Krom hlavního, nejvyššího modelu kola SuperX - na rámu LAB71 - nabízí Cannodale i další své alternativy tohoto modelu. Jedná se o modely SuperX 2 a SuperX 3. Ten s pořadovým číslem tři je nejlevnější s osazením Shimano GRX 820 a zapletenými koly DT Swiss. Model s pořadovým číslem dva je osazen sadou Shimano GRX 825 a koly od značky Reserve.
Jednotlivé modely ve zmíněné výbavě si budete moct pořídit za tyto ceny:
LAB71 SuperX - 379 999 Kč
SuperX 2 - 174 999 Kč
SuperX 3 - 114 999 Kč
Jak se Vám nový SuperX líbí?