Kolo ze světového poháru za 100 tisíc?! Decathlon pustil do prodeje svojí raketu!
11/06/2024
Decathlon po svém drtivém úspěchu se silničkou Van Rysel RCR Pro uvádí na trh další top model. Tentokrát spadá do kategorie horských cross-country kol a nese název Rockrider Race 940 S. Tento bajk můžete pravidelně vídat na Světovém poháru horských kol jako stroje týmu Rockrider Ford MTB Racing Team. Tým ho pomáhal testovat a vyvíjet. Můžete si tak být jisti, že se jedná o opravdu velmi kvalitní kolo. Jeho cena je navíc velmi velmi lákavá.
Karbonový rám si klade za cíl nejen poskytnou co nejlepší výkon, ale myslet při tom i na komfort. Nový Rockrider tak poskytne amatérským jezdcům vhled do světa nejlepších výkonů a zaručeně je posune. Navíc je i vzhledově přitažlivý. Tady definitivně skončí posměšky o kolech z "dekáče".
"Rám dělíme na dvě části: jednak na dynamickou část, což je ta spodní a na druhé straně máme konstrukční část, což je ta horní. Spodní část svými trubkami a tvary zajišťuje stabilitu a dobré jízdní vlastnosti. Proto jsme se zde snažili maximalizovat tuhost. V horní části se trubky naopak snažíme zeštíhlit. Tato oblast pomáhá pohlcovat vibrace a zvyšuje komfort celého kola. V praxi je bezpodmínečná snaha o tuhost bez určité míry komfortu k ničemu. Kompromis mezi hmotností a tuhostí je klíčem k celkově vysoce výkonnému kolu - a na tom byl založen celý náš vyvíjecí proces, " říká rámový inženýr Nicolas Couberes.
Geometrie se blíží modelům jako je například BMC Fourstroke. Jak vpředu, tak vzadu zdvih odpružení leží na hodnotě 120 mm. Úhel hlavové trubky činí 66,5°, sedlové pak 75,8°. Řetězová vzpěra zadní stavby má na délku 435 mm. To platí pro jakýkoliv rozměr rámu. Stack se dle velikosti S-XL pohybuje v rozmezí 589,5 - 617,1 mm. Reach poté od 433 do 506,4 mm. Rozvor je 1151 až 1239,3 mm. Bez tlumiče ve velikosti M atakuje váha rámu 1670 gramů.
Nízká cena dělá kompromisy ve výbavě. Na rozdíl od profesionálních závodníků si tak nemůžete koupit ty nejlepší komponenty. Odpružení má na starosti RockShox. Vidlice je Sid Base a tlumič Sid Luxe Select+. Elektrické řazení je samozřejmostí, ačkoliv se jedná o v uvozovkách základní model. GX AXS T-Type je v poměru cena/výkon nepřekonatelný. Tato sada obstarává řazení kompletně. Kola nesou název Reynolds TR309/289 XC a jsou karbonová. Mají vnitřní šířku 30 resp. 28 mm. Ráfky se točí na nábojích TR MTN, které rovněž pocházejí z dílny Reynoldsu. Brzdy nejsou ani od Sramu, ani od Shimana, nýbrž od TRP. Jmenují se Slate X2 a jsou dvoupístkové. Rozměry brzdových kotoučů jsou standartní - 180 resp. 160 mm. Teleskopická sedlovka je tu také. Vyrábí jí TranzX a má zdvih 100 nebo 125 mm v závislosti na velikosti rámu.
Celková hmotnost ve velikosti M bez pedálů je 11,5 kg. To není tak málo, jako u nejlepších kol na světovém poháru. Když ale vezmeme v potaz kompromisní výbavu a zejména potom cenu, která leží prakticky na perfektní hodnotě 109 999 Kč, není možná ani moc o čem přemýšlet.
Co myslíte, uchytí se toto kolo ve velkém a budeme ho tak vídat na domácích amatérských závodech?
Kolo si můžete prohlédnout a případně objednat na oficiálních stránkách Decathlonu.
Zdroj fotografií: Decathlon