Kdo ze světového pelotonu si v roce 2024 vydělá nejvíce peněz?
22/02/2024
Asi každý ve svém životě řeší peníze, ale zamysleli jste se někdy nad tím, kolik vydělávají nejlepší cyklisté planety? Právě na to si dnes odpovíme žebříčkem TOP7 nejlépe placených cyklistů. Upozorňujeme, že částky uvedené v článku nemusí být úplně přesné, jelikož zde nejsou zahrnuty sponzorské smlouvy. Jedná se pouze o roční plat, který cyklisté dostávají od svých týmů.
7) Tom Pidcock – 2.7 mil. Eur
Začínáme Britem jezdícím za sestavu Ineos Grenadiers. Současný mistr světa v disciplíně XCO dostává od týmu ročně 2.7 mil. eur. Není zde ale zahrnuta jeho smlouva s firmou Red-Bull, jejichž helmu Tom vozí na všech závodech. Pidcock závodí nejen na horském kole, ale sbírá úspěchy na cyklokrosovém kole a v neposlední řadě ho můžeme vidět vyhrávat silniční závody.
Tom Pidcock v dresu Ineos Grenadiers
6) Remco Evenepoel – 2.8 mil. Eur
Už teď můžu prozradit, že žebříček budou ovládat jezdci, kteří závodí na silničním kole. Výjimkou není ani Remco. Závodí v dresu Soudal-Quickstep, pro který je hlavním jezdcem. Dokonce ředitel teamu P. Lefeavre změnil týmovou strategii a zaměřil se více na etapové závody než na ty jednorázové. Remco i přes svůj nízký věk už zaznamenal mnoho úspěchů. Dokázal celkově ovládnout španělskou Vueltu, stal se mistrem světa časovce a v silničním závodě. V neposlední řadě 2x ovládl monument Lutych-Bastogne-Lutych.
Remco Evenepoel v dresu mistra světa
5) Wout Van Aert – 3.5 mil. Eur
Po Evenepoelovi máme v žebříčku dalšího Belgičana. Wout se dříve soustředil na cyklokros, kde získal hned 3 tituly mistra světa, poté se začal soustředit na silniční závody, kde také hned začal sbírat vavříny v jednodenních klasikách. Tým Visma Lease a Bike si ho cení na 3.5 mil. eur ročně. V týmu ale vždy nepanuje ideální shoda. Jeho ambice jsou občas jiné, než ty týmové, což vede k tomu, že musí pracovat ve prospěch týmu na úkor vlastního úspěchu. To ale vede ke spekulacím, že by Wout měl změnit svého zaměstnavatele, který by mu umožnil rozvinout jeho plný potenciál.
Wout Van Aert v dresu týmu Visma Lease a Bike
4) Mathieu Van Der Poel – 4 mil. Eur
Těsně se na pomyslné pódium nevešel syn legendárního závodníka Adriho Van Der Poela. Stáj Alpecin Deceunick, za kterou Mathieu už dlouho závodí si ho cenní na 4 mil. eur. Rozhodně tyto peníze nejsou nezasloužené, jelikož Van Der Poel letos zvítězil už po šesté na cyklokrosovém mistrovství světa. Taktéž je aktuálním mistrem světa v silničním závodě, což znamená, že kromě časovek ho další rok budeme vídat pouze v duhovém dresu.
MVDP po svém triumfu na MS v Táboře
3) Jonas Vingegaard 4.1 mil. eur
Třetí a čtvrté místo v našem žebříčku dělí „pouze“ 100 000 eur. To třetí okupuje vítěz posledních dvou ročníků Tour de France Jonas Vingegaard. V týmu Visma Lease a Bike si ročně přijde na 4.1 mil. eur. To ho činí nejlépe placeným závodníkem týmu. V posledních letech měl Jonas dominantní pozici v týmu, což značilo i to, že tým upozadil ambice Wouta Van Aerta. V minulém roce se ale dokázal vyšvihnout jeho kolega Sep Kuss, který je neméně rychlým závodníkem v horách. Stáji to sice dává vyšší variabilitu, ale taktéž by mohla být ohrožena Jonasova neotřesitelná pozice.
Jonas Vingegaard v dresu Visma Lease a Bike
2) Primož Roglič - 4.5 mil. eur
Vuelta, Giro, Tirreno Adriaticco, Lutych-Bastogne-Lutych nebo Olympiáda - to je jen hrstka úspěchů, jež dosáhl fenomenální Slovinec Primož Roglič. Ve výčtu schází jen Tour de France, to ho v roce 2023 vedlo k rozvázání smlouvy se stájí Visma Lease a Bike (tehdy ještě Jumba). Primož zde nebyl v pozici lídra pro Grand Boucle, proto se rozhodl podepsat novou smlouvu s Borou Hansgrohe, kde bude mít jistou pozici týmové jedničky. Dokáže Roglič v roce 2024 zkompletovat svou sbírku vavřínů?
Primož Roglič v přípravě na sezónu 2024
1) Tadej Pogačar – 6 mil. Eur
Suverénním vítězem žebříčku je další Slovinec Tadej Pogačar. Ročně pobírá 6 mil. eur od své stáje UAE Emirates. Pogačar má status aktuálně nejoblíbenějšího cyklisty planety. Tohle všechno je podpořeno skvělými výsledky a atraktivním pojetím závodění. Není proto divu, že má ve smlouvě klauzuli podobnou těm, které známe z fotbalu. Pokud by chtěl někdo Pogačara získat před koncem jeho smlouvy, musel by zaplatit na cyklistiku neuvěřitelných 100 mil. eur. Všechno tohle ale klade na Tadeje veliký tlak. Po dvou triumfech na Tour de France v letech 2020 a 2021 se očekávalo, že se stane hegemonem TdF. To se však nestalo, jelikož v posledních dvou letech nedokázal vyzrát na Dána Vingegaarda. Otázkou tak zůstává, co nám v roce 2024 Tadej ukáže, a zda-li to bude hodno nejlépe placeného cyklisty planety?
Tadej Pogačar v dresu UAE Emirates (na obrázku vpravo)