Jak Pogačar třikrát měnil gatě
08/05/2024
Po vítězství v nedělní druhé etapě se Tadej Pogačar
dostal do celkového vedení, se kterým je spojen dres Maglia rosa. Při
slavnostním zahájení etapy se Slovinci dostalo hodně pozornosti od fanoušků,
fotografů, ale bohužel i od rozhodčích UCI.
Nedělním útokem přibližně pět kilometrů před cílem na
stoupání Oropa setřásl Pogačar své konkurenty, posunul se do čela průběžné klasifikace
a oblékl svůj první růžový dres. Problém nastal až během pondělního dopoledne,
kde se při slavnostním zahájení třetí etapy v Novaře dostavil v růžové
kombinéze s fialovými kalhotami, které vypadaly jako ze setu Maglia Ciclamino
(dres bodovací soutěže). Pogačar svůj nový slušivý kousek ze šatníku navíc
ukázal svým „útokem“ v závěru dne, kde společně s Geraintem Thomasem
zavařili sprinterům. „Dojížděl jsem Honorého, neútočil jsem,“ vtipkoval Pogačar
po etapě.
Vztyčený ukazovák od UCI
Smích pravděpodobně utichl u týmu UAE Emirates po příchodu
komisařů UCI, kterým se kombinéza vedoucího jezdce nelíbila, a dokonce podle
nich porušovala pravidlo, které předepisuje vzhled a kombinace dresů. Pokud by
jel ve stejné kombinéze i následující etapu, byl by ze závodu vyloučen.
Pamětní dres Castelli
Barevná kombinace, kterou Pogačar v pondělí vezl,
připravila italská značka Castelli, která vyrábí dresy lídrů jednotlivých
soutěží pro Giro d´Italia. Kalhoty v barvě granata – tmavě červená,
fialová – měly připomenout 75 let od leteckého neštěstí, při kterém zemřelo 31
členů týmu AC Torino, pro které byla barva granata typická a v jejichž
městě končila první etapa.
Tři dny, troje kalhoty
Proto v úterní etapě vezl Slovinec růžový dres a týmové
kalhoty a celou situaci komentoval slovy NO SKINSUIT, NO AERO. V dnešní, středeční,
etapě už opět připomínal postavu z filmu Barbie, protože Castelli dodalo
celorůžovou kombinézu. Pravděpodobně by se problémy Pogačarovi vyhnuly, kdyby i Jhonathan Narváez vezl kombinézu, a ne klasický dres v druhé etapě a rozhodčí by pochybení dodavatele dresu podchytili u něho.
Od dalších etap se bude moci plně soustředit na závodění a
útoky. Možná to bude už zítra, kdy na závodníky čeká náročný zvlněný profil a
také úseky po šotolině.