Loading...
Downhill na Enduro kole?! Nová vidlice Formula Belva!

Downhill na Enduro kole?! Nová vidlice Formula Belva!

27/03/2024

Příznivci endura pozor! Snili jste o dvoukorunkové vidlici se 180 mm zdvihu na svém kole? Toskánská firma Formula vám toto přání nyní může splnit. Uvedla totiž na trh novou vidlici s názvem Belva, která těmito parametry disponuje. Přitom si navíc zachovává velmi nízkou hmotnost oproti standartním sjezdovým vidlicím. To vše navíc s možností precizního domácího ladění.






Na rozdíl od běžného trendu používání 38 mm vzpěr pro enduro vidlice, upřednostňovaného mnohými konkurenty, se inženýři v Itálii rozhodli do Belvy implementovat design s dvojitou korunkou. Tento přístup sice přináší zvýšenou stabilitu a tuhost, ale vyžaduje, aby byl zvýšený hmotnostní přírůstek vyvážen použitím 35 mm vzpěr. K dosažení další úspory hmotnosti byly navíc použity kované korunky. Výsledkem je, že Belva váží 2340 gramů, což ji staví do stejné hmotnostní kategorie jako konkurenční odpružené vidlice RockShox ZEB a Fox 38. Vyrobena je technologií Hexagon design, zabraňující zbytečným přílišným ohybům.




Zdroj: FormulaZdroj: Formula




Princip fungování se opírá o technologii z časem prověřené vidlice Selva S. Konstrukce tedy obsahuje jednu vzduchovou komoru a trojité vinutí negativní pružiny. Hlavní výhodou této vzduchové komory je systém CTS, který vám pomocí snadné výměny kompresního ventilu umožňuje vidlici ladit jako v profesionálních podmínkách během pár minut doma. Dále je poté u této vidlice dostupná technologie Neopos. Zde se jedná o objemové distanční vložky, které jsou však stlačitelné. Dosáhnete tak podobné opory, jakou nabízí tradiční objemová vložka, avšak bez ostrého náběhu na konci kompresní křivky. Progrese zůstává konstantně mírná, což znamená, že můžete efektivně využít celý zdvih vaší vidlice.

Systém CTS pro perfektní nastavení komprese / Zdroj: FormulaSystém CTS pro perfektní nastavení komprese / Zdroj: Formula


Jedním z nejdůležitějších aspektů je pak i technologie IFT (Internal Floating Technology). Ta velmi dobře zlepšuje výkon odpružení díky zvýšené hladkosti. Specifická konstrukce umožňuje, že hydraulická kazeta je spojena se sloupky a spodními nohami, což umožňuje vnitřním součástem, aby efektivně kompenzovaly vnější namáhání působící na vidlici. Díky se dosahuje výrazného snížení tření. K této technologii přistoupili toskánštní inženýři po rozsáhlých testech povrchových úprav vzpěr, jejižch výsledkem byl závěr, že nejsou nikterak rozhodujícím aspektem ve snižování tření. Zásah potopena kašimo?

Samotné parametry jsou: 170/180 mm zdvihu, instalační výška 585 resp. 595 mm, 43 mm offset, 35 mm šířka vnitřních nohou vyrobených z hliníku 7075 s povrchovou úpravou Hard Anodized Black. Objednat si ji můžete hned teď ve dvou různých barevných variantách (matná fialová/černá), a to za cenu 1850 € (46 841 Kč). Více o ní se můžete dozvědět na oficiálních stránkách.

Kdo do ní jde?


Vojtěch Dušánek
vojta.dusanek@seznam.cz

Jmenuju se sice Vojta, ale v redakci mi nikdo neřekne jinak než Véna. Kolo mě provází vedle dalších sportů od útlého dětství, nicméně v posledních pár letech jsem tomu propadl úplně. Na Cyklistickým...

Vojtěch
Dušánek
vojta.dusanek@seznam.cz

Jmenuju se sice Vojta, ale v redakci mi nikdo neřekne jinak než Véna. Kolo mě provází vedle dalších sportů od útlého dětství, nicméně v posledních pár letech jsem tomu propadl úplně. Na Cyklistickým...

Náhled
Náhled
Náhled

Všechna práva vyhrazena. © 2024 Ondřej Vincenc, Steve Osyka

Obchodní podmínky . Podmínky ochrany osobních údajů